Ultimele Stiri
CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer
CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu experienta relevanta in corporate M&A, real estate si constructii, energie si resurse naturale.
CERINTELE GENERALE SUNT URMATOARELE:
• experienta de minim 7 ani in ariile de practica relevante;
• cunostinte temeinice de limba engleza;
• abilitati in utilizarea instrumentelor Microsoft Office (Word, Excel);
• abilitati de comunicare si lucru in echipa.
Candidatii interesati sa se alature echipei noastre sunt rugati sa ne trimita CV-ul la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Anuntul este valabil pentru municipiul Bucuresti.
Ultimele Articole
Utilizarea stimulentelor fiscale: ce ofera Romania, Polonia, Republica Ceha si Ungaria?

Istoric vorbind, stimulentele fiscale au fost o parte integranta a setului de mecanisme fiscale pe care statele lumii le-au folosit pentru atragerea investitiilor straine directe. Facilitatile fiscale pentru companii capata diverse forme (spre exemplu, amortizari accelerate, posibilitatea reportarii pierderilor, deducerea suplimentara a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare, posibilitate...
Angajatii potriviti sunt tot mai greu de gasit, cu impact direct in economie. Ce solutii sunt

Deficitul de forta de munca si de competente reprezinta principala ingrijorare a companiilor din Romania, fiind considerat cel mai mare risc care, in urmatorul deceniu, care ar putea afecta negativ rentabilitatea industriei in care acestea activeaza, conform sondajului PwC CEO Survey 2023. Preocuparea privind disponibilitatea si pregatirea fortei de munca reiese din analizele si sondajel...
Directiva privind transparenta salariala: care sunt obligatiile angajatorilor?

La data de 17 mai 2023, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a fost publicata Directiva (UE) 2023/970 a Parlamentului European si a Consiliului din 10 mai 2023 de consolidare a aplicarii principiului egalitatii de remunerare pentru aceeasi munca sau pentru o munca de aceeasi valoare intre barbati si femei, prin transparenta salariala si mecanisme de asigurare a respectarii legii. Dire...
Managementul schimbarii ramane o provocare pentru directorii generali

Indiferent de amploarea schimbarii, cheia succesului este ca aceasta sa ajute compania sa-si atinga obiectivele de crestere. Tocmai de aceea abilitatile de management al schimbarii sunt importante pentru directori generali, manageri si antreprenori. Acestia trebuie sa inteleaga ca este corect ca, in managementul schimbarii, sa se concentreze pe modul in care oamenii primesc si se adaptea...
Career cushioning – cauze, consecinte si impact

Preocuparea angajatilor pentru stabilitatea locului de munca este o constanta pe intregul parcurs profesional al unei persoane, dar pandemia sau mai nou, inteligenta artificiala au facut ca aceasta sa creasca, iar in unele situatii sa se transforme intr-o grija permanenta. In majoritatea studiilor care sondeaza preocuparile angajatilor, siguranta locului de munca a fost pe primul loc sau...
ESG in Romania: de la oportunitati la obligativitate

In contextul global al preocuparilor crescande privind sustenabilitatea si responsabilitatea sociala a companiilor, conceptul ESG (Environmental, Social, and Governance) a devenit din ce in ce mai relevant. In Romania, legislatia actuala si viitoare impune companiilor obligatia de a raporta informatii legate de ESG, deschizand drumul catre o schimbare semnificativa in modul in care organ...
Venitul minim european adecvat - nicio actiune concreta pentru transpunerea in Romania a reglementarilor adoptate de UE in 2022

La inceputul acestui an aduceam in atentie faptul ca Romania trebuie sa transpuna in legislatia locala Directiva Europeana nr. 2041/2022 privind Venitul Minim European Adecvat (Fair Minimum Wage), un act legislativ controversat, dar si ambitios, care si-a propus sa asigure o minima protectie socio-economica categoriilor vulnerabile de lucratori din cadrul Uniunii Europene. ...
2 din 5 antreprenori romani vor Internationalizare ca urmatoarea etapa de dezvoltare a afacerii

Trusted Advisor Strategy & Finance, compania romaneasca de contabilitate si strategie financiara, condusa de Ioana Arsenie, strateg financiar, prezinta rezultatele studiului „Raportarea Financiara la Antreprenori”, editia a-IV-a, 2023. Studiul a fost realizat in perioada august – octombrie, pe un esantion de 250 de respondenti, companii antreprenoriale din Romania, care au inregistr...
Rolul coaching-ului de echipa in succesul companiei

Desi competentele individuale sunt esentiale, sinergia in cadrul unei echipe duce adesea la rezultate exceptionale. Aici intervine coaching-ul de echipa ca un instrument transformativ pentru companiile care vor sa construiasca o cultura a colaborarii, inovatiei si excelentei. ...
Cum sa te asiguri ca ai o campanie de Black Friday conforma: Care este cadrul legal al soldarilor in Romania

Cu ocazia perioadei de Black Friday, Accace Romania, una dintre principalele companii de consultanta de afaceri si externalizare servicii din Europa Centrala si de Est, aduce in atentie importanta cadrului legal care guverneaza vanzarile la pret redus. Potrivit specialistilor Accace, legislatia privind comercializarea produselor si serviciilor de pe piata romaneasca este extrem de releva...
Legea Avertizorului in Interes Public: cinci pasi de urmat de companiile care intra din acest an sub incidenta legii

Daca anul trecut, in luna decembrie, intra in vigoare Legea 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public, fiind stabilit cadrul general cu privire la protectia persoanei care sesizeaza incalcari ale legii (avertizorul in interes public), doar pentru institutiile publice si companiile private cu mai mult de 249 de angajati, incepand din acest an (17 decembrie, mai exact), pr...
Planurile de cariera, de la promisiune la dezamagire

Planificarea si gestionarea carierei reprezinta un element crucial in retentia angajatilor. O parte importanta a acestei ecuatii consta in mentinerea coerentei si relevantei planului initial de cariera stabilit in timpul procesului de onboarding si in feedback-ul de parcurs. Cu toate acestea, exista adesea o discrepanta semnificativa intre planurile initiale si realitatea de pe teren, i...
Cum sa recrutezi, fara sa proiectezi

Esti manager sau antreprenor de ceva vreme? Daca raspunsul este DA. atunci cu siguranta stii ca arta recrutarii devine din ce in ce mai importanta pentru succesul companiei tale. Cu toate acestea, exista o tendinta periculoasa in randul managerilor si antreprenorilor de a cadea in capcana subtila, dar omniprezenta, a proiectiei psihologice. Purtati de propriile procese mentale, unii dint...
Linia fina intre decizia de oportunitate a creditorilor unei societati in insolventa si analiza judecatorului sindic cu privire la viabilitatea planului de reorganizare

Rolul principal al procedurii insolventei, astfel cum a fost acesta declarat in mod clasic, este recuperarea creantelor creditorilor unei societati in insolventa, in cadrul unei proceduri colective, cu participarea tuturor creditorilor interesati. Din acest motiv, puterea de decizie in cadrul procedurii insolventei este in principal la creditorii societatii in insolventa, acestia putand ...
Studiu EY: Tendinte si modele de lucru in administrarea resurselor de personal si salarizare ale companiilor din Romania

• Majoritatea companiilor din Romania (68%) deruleaza activitatea de administrare personal cu resurse interne si doar 32% au externalizat serviciul• Aproape 44% dintre firmele chestionate lucreaza cu un singur angajat pentru partea de administrare personal • Peste jumatate (57%) din firmele romanesti din sondaj au indicat ca activitatea de salarizare este asigurata de o echipa interna, i...
Romania, din nou cu cel mai mare decalaj de TVA din UE. Suma neincasata din TVA inseamna jumatate din deficitul bugetar din 2021

Romania se mentine pe primul loc intre statele membre ale Uniunii Europene la neincasarea TVA, cu un deficit estimat la 36,7% la nivelul anului 2021, in scadere usoara de la 37,3% in 2020, potrivit unui raport recent al Comisiei Europene care analizeaza datele din anii mentionati. Romania isi adanceste pierderile din TVA in termeni nominali la 9 miliarde euro in 2021 fata de 7,9 miliard...
Ultimele Interviuri
Silviu Manolescu, Managing Partner BDO Romania: "De 25 de ani am pastrat acelasi raspuns la intrebarea «de ce» si inventam in fiecare zi raspunsuri noi la intrebarea «cum»"

Ce inseamna BDO azi, dupa 25 de ani de performanta pe piata de consultanta din Romania? BDO Romania reprezinta evolutia unui business romanesc care, dupa 7 ani de operare ca brand local, a devenit membru al unei retele globale de consultanta si audit. Astazi suntem 180 de profesionisti coordonati de 20 de parteneri ce opereaza in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Chisinau. Dupa 25 de ani de activitate, servim peste 1 000 clienti anual si realizam o cifra de afaceri in jurul a 10 mil. Eur. ...
Miruna Suciu, Managing Partner: „Imi doresc sa facem din Suciu Popa firma de avocati unde si clientii si avocatii vin din convingere si raman alaturi de noi pentru ca se simt confortabil”

Doamna avocat Miruna Suciu, vorbim azi de o noua entitate aparuta pe piata avocaturii din Romania, si anume casa de avocatura Suciu Popa & Asociatii. Prin ce se individualizeaza noul brand de alte firme concurente din piata locala, cum se va pozitiona si care sunt obiectivele pe care le veti aborda in acest an? Suciu Popa este un concept nou care se distinge de alte firme de avocatura de pe piata din Romania printr-o abordare proactiva a proiectelor si dosarelor in lucru, combinate cu orientarea catre maximizarea beneficiilor clientului si protectia intereselor sale de o maniera robusta, ...
Ioana Pielescu, Managing Partner Qipa: „Dezvoltam oameni si apoi angajati"

Pentru inceput, putem lamuri pe scurt si pe intelesul tuturor ce este acela coaching? Au aparut carti pe aceasta tema, programe, specialisti, dar multa lume inca nu e familiarizata cu acest termen. Coaching-ul este o modalitate de dezvoltare care poate fi extrem de eficienta, dar, folosita incorect, poate face chiar rau. De aceea, a cauta un coach bun este aproape la fel de important ca atunci cand ne cautam cel mai bun medic. Coach-ul este acela care te ajuta sa cresti, fie ca vorbim despre dezoltare profesionala, personala sau «tu cu tine». Insa este cel care te insoteste in drumul tau: nu-...
Marcel Vulpoi, director general Vulpoi & Toader Management: „Kepp calm and hire a consultant!”

Cat de greu si de lung a fost drumul de la idee, la performanta, pentru omul de afaceri Marcel Vulpoi?La fel ca in orice domeniu de activitate, conturarea ideilor pentru o potentiala afacere si implementarea acestor idei a fost un proces de lunga durata (aproximativ 4 ani), proces care s-a intins de la terminarea facultatii, in anul 2000, pana in anul 2004, cand s-au pus bazele societatii Vulpoi & Toader Management. In cei 10 ani scursi de la infiintare si pana in prezent, in fiecare an am incercat sa identificam noi oportunitati pe piata de servicii profesionale, oportunitati care au avut...
Gheorghe Boeru, Presedinte Romair Consulting: "Construim proiecte pe banii nostri si participam alaturi de beneficiar pana la implementarea lor"

Dle Presedinte Gheorghe Boeru, conduceti una dintre cele mai mari companii de consultanta in management din Romania. Cum ati analiza aceasta piata?Consider ca piata de consultanta din Romania se afla in faza de consolidare cu mici schimbari inerente, dar, incepand cu 2015, o data cu aparitia noilor programe de finantare pe axele de prioritate ale Uniunii Europene, vom asista la aparitia altor jucatori mari. Azi, deocamdata, piata se consolideaza cu cu cei existenti, cu mici rearanjari in functie de capitalul de lucru al fiecaruia. Care dintre proiecte au generat cele mai mari profituri?In ord...
Ioan Adrian Crivii, Presedinte DARIAN: “Ca si cota de piata si anvergura, Darian este incontestabil cel mai important jucator”

“Darian este cea mai importanta companie independenta romaneasca din domeniul serviciilor de consultanta si evaluare. In urma cu aproape 25 de ani, in 1990, eram o companie locala. Apoi, am evoluat catre o companie regionala pentru ca, in 2014 sa ajunem la 19 birouri. Datorita faptului ca birourile noastre sunt situate in cele mai importante orase din tara, avem un portofoliu de clienti variat si o diversitate de servicii. Toate acestea au facut ca, in ultimii doi ani, sa atingem o cifra de afaceri de peste trei milioane de euro si cea mai mare cota de piata”, ne-a precizat in debutul dialogul...
Marilena Petrec, Managing Partner APT Group: "Ne plasam in topul celor mai mari jucatori din piata, probabil cea mai mare firma independenta din domeniul HR din Romania"

Dna Marilena Petrec, cum arata azi, dupa 19 ani de activitate, unul dintre principalii jucatori din piata de consultanta HR din Romania?Sunt foarte mandra de realizarile noastre din cei aproape 20 de ani de cand ne-am inceput activitatea. Ne plasam in topul celor mai mari jucatori din piata, probabil cea mai mare firma independenta din domeniul HR din Romania. Anul trecut am incheiat cu o cifra de afaceri de 19 mil. Euro si un numar anual mediu de 1.600 de angajati permanenti, in servicii de outsourcing sau misiuni de munca temporara. Care dintre ariile dvs de competenta au fost cele mai soli...
Ileana Ionescu, Principal Ensight Management Consulting: “Reputatia Ensight este data de calitatea si rezultatele validate de piata”

Dna Ileana Ionescu, cum arata azi, dupa un deceniu de activitate, Ensight Management Consulting, unul dintre principalii jucatori din piata de consultanta din Romania?Ensight s-a dezvoltat continuu si este acum o companie matura, de referinta in piata de consultanta. Ne mandrim cu un portofoliu remarcabil de clienti si proiecte. In aproximativ 14 ani de activitate am lucrat cu mai mult de 160 de clienti si am livrat aproximativ 200 de proiecte. Care dintre ariile dvs de competenta au fost cele mai solicitatea de-a lungul activitatii si care au generat cele mai mari profituri?Cele mai multe pr...
Christian Gurny, Partener BearingPoint Romania: "Avantajul nostru este ca oferim un plus de valoare clientilor datorita experientelor internationale multiple"

Dle Christian Gurny, cine este BearingPoint in date si cifre?BearingPoint este o firma europeana de consultanta de management si tehnologie, avand ca principale arii de competenta: implementare de strategii de management, implementare si optimizare de sisteme informatice, managementul schimbarii, dezvoltare software si suport tehnic in functie de nevoile specifice ale clientilor nostri. In prezent avem 29 de birouri in 18 tari, in care lucreaza 3350 de consultanti pentru clienti din intreaga lume. Serviciile noastre se adreseaza organizatiilor publice, multinationalelor si companiilor de talie...