Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 41 vizitatori și nici un membru online

Articole

Pe ce sa ”pariezi” ca sa castigi in marketingul B2B

Acordarea unei importante reduse marketingului in B2B este in continuare o realitate a mediului de afaceri romanesc. Din pacate, cu exceptia unor firme de dimensiuni mari sau medii, de multe ori multinationale, in servicii pentru afaceri interesul pentru marketing ramane unul secundar.

In calitate de consultant de marketing si business development intalnesc multi antreprenori din B2B care inteleg de ce este important sa faca marketing, dar mult mai putini sunt cei care aloca buget in mod relevant si care sunt preocupati sa aiba o functiune de marketing eficienta.

Citește mai departe...

Cine sunt beneficiarii reali ai amnistiei?

Mult asteptatul proiect de amnistie fiscala a fost, in cele din urma, aprobat si publicat in Monitorul Oficial nr. 648, din data de 5 august 2019. Este vorba de Ordonanta Guvernului nr. 6, din 31 iulie 2019, privind instituirea unor facilitati fiscale.

Pe langa foarte elaboratul Capitol I, dedicat exclusiv restructurarii obligatiilor bugetare restante mai mari de 1 milion de lei inregistrate de persoane juridice (persoane care, surprinzator, nu se afla totusi in insolventa), ce pot beneficia atat de anularea tuturor accesoriilor, cat si a unui procent de pana la 50% din obligatiile principale, legiuitorul a inclus si un Capitol II care se dorea – cel putin initial, sa se aplice tuturor celorlalti debitori, atat cand sumele erau mai mici de 1 milion de lei, cat si atunci cand depaseau pragul respectiv. Intelegem ca scopul masurilor din cadrul acestui capitol este acela de a asigura recuperarea debitului principal, acordandu-se in schimb anularea accesoriilor corespondente.

Citește mai departe...

Studiu PwC: Record de schimbari la varful companiilor de top la nivel global

Aproape 17,5% dintre directorii executivi (CEOs) ai celor mai mari 2.500 de companii listate la nivel global au parasit, anul trecut, pozitiile pe care le detineau, potrivit studiului 2018 CEO Success, recent publicat de PwC si Strategy&. Numarul de plecari a atins un nivel record al ultimilor 15 ani din cei 19 ani analizati de rapoartele PwC, principalele cauze fiind succesiunea planificata, dar si inlocuirile fortate sau provocate de fuziuni si achizitii.

Peste doua treimi din inlocuiri au venit ca urmare a unor planuri de succesiune, iar concedierile au reprezentat 20%. Pentru prima data in istoria studiului, motivele de etica au reprezentat o cauza mai frecventa a plecarilor fortate decat performantele financiare. Totodata, raportul a remarcat ca puterea si implicarea investitorilor a fost un factor important in decizia de schimbare a directorilor executivi. Astfel, daca in 2000, un CEO ramanea in functie in medie o perioada de cel putin opt ani, in ultimul deceniu, mandatul s-a redus in medie la circa cinci ani.

Citește mai departe...

Cum sa dezvolti o strategie de continut eficienta

Fie ca esti in faza de inceput cu marketingul de continut sau folosesti aceasta abordare de mai multa vreme, este bine ca intotdeauna sa revizuiesti strategia de continut pentru a te asigura ca este actualizata, inovativa si relevanta.

In era digitala, concurenta este mai mare ca oricand. Potrivit analizelor realizate de Institutul de Content Marketing, directorii de marketing din companiile centrate pe clienti spun ca, in 2018, au cheltuit 40% din bugetul lor pentru marketingul de continut, in crestere cu 17% fata de 2017.

Citește mai departe...

Cum sa incheiati mai multe tranzactii cu softuri de automatizare a vanzarilor

Daca conduceti o echipa de vanzari, probabil ca v-ati gandit ca implementarea unei tehnologii dedicate va conduce la eficientizarea proceselor si cresterea productivitatii vanzatorilor. Desigur, este posibil sa utilizati deja softuri de automatizare a vanzarilor pentru a creste vanzarile.

Cercetarile arata ca 55% dintre cele mai performante companii folosesc aplicatii pentru automatizarea vanzarilor pentru a spori productivitatea si a incheia mai multe tranzactii in mai putin timp.

Citește mai departe...

Recuperarea TVA in cazul creantelor neincasate

EY Alex Milcev articol 2017Creantele neincasate reprezinta, fara indoiala, o povara pentru companiile din Romania. Dincolo de riscurile comerciale, aceste creante au si un impact fiscal deloc de neglijat. TVA trebuie platita de furnizor catre bugetul de stat, chiar daca nu a fost incasata de la client. TVA platita la bugetul de stat si neincasata de la clienti atrage costuri de finantare de la creditori sau chiar de la fisc, daca nu este platita la timp.

Jurisprudenta recenta a Curtii Europene de Justitie a analizat in ultimii ani mai multe cazuri care aveau ca subiect TVA aferenta creantelor neincasate, clarificand tratamentul de TVA aplicabil (de ex. C-246/16 Enzo di Maura, C-242/18 Unicredit Leasing). Cazul Unicredit a fost solutionat de colegii nostri din Bulgaria, autoritatile fiscale considerand ca precedentul caz Enzo di Maura nu era suficient de specific in speta analizata. Spetele din aceste cazuri sunt, in substanta, aproape trase la indigo. Persoanele impozabile intampina dificultati in recuperarea creantelor de-a lungul unor perioade foarte lungi (de exemplu, de aproximativ 10 ani), fiind in situatia de a prefinanta statul cu o TVA neincasata de la clienti.

Citește mai departe...

People analytics – solutie la criza fortei de munca

Digitalizarea isi are avantajele demonstrate in cresterea competitivitatii economice. Implementarea solutiilor digitale este o necesitate pentru sustinerea competitivitatii. Numai ca, premergator valorificarii solutiilor digitale este necesara cunoasterea acestora pentru a fi adoptate, dupa cum este relevant pentru fiecare companie. In acest moment, provocarea comuna companiilor privind deficitul fortei de munca scoate in evidenta solutia de analiza a datelor cu privire la angajati.

Avansul digitalizarii aduce informatia la indemana utilizatorilor. Flerul sau instinctul nu mai sunt singurele unitati de masura a deciziilor. Gratie analizei datelor, luarea deciziilor se face informat. Lipsa fortei de munca a condus la cresterea importantei ratei de retentie a angajatilor. Existenta datelor pe baza carora top managementul si departamentele de resurse umane pot face modele de analiza predictiva se dovedesc foarte importante.

Citește mai departe...

Managementul financiar al companiilor in faza de start-up

Mediul antreprenorial din Romania, chiar daca inca fragil, este plasat de noua generatie intr-o lumina favorabila. Cu toate acestea nu este usor sa conduci o companie nici in Romania, nici in alta parte din lume. Problemelor de dezvoltare li se adauga cele adminstrative cu puternic accent financiar.

Proprietarii companiilor la inceput de drum sunt, de cele mai multe ori, lipsiti de experienta managementului de conturi si a cunoasterii principiilor contabile. De unde rezulta si greseli pe care, daca nu le-ar face, afacerea lor ar putea creste mult mai repede sau nu s-ar prabusi. De aceea, pentru ca proprietarii de start-up-uri sa reuseasca, este bine sa cunoasca urmatoarele aspecte:

Citește mai departe...

Cum se pot pregati companiile pentru investigatia ANSPDCP

Dupa o perioada de mai bine de un an de la intrarea in vigoare, pe 25 mai 2018, a Regulamentului privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date (RGPD), asistam la o noua perioada de efervescenta declansata de primele amenzi aplicate pentru nerespectarea prevederilor RGPD de catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal - ANSPDCP. Daca in 2017 si in primele luni ale lui 2018, companiile au investit resurse impresionante de timp si bani, in unele cazuri intr-un proces contra cronometru, pentru a se asigura ca se vor conforma la timp prevederilor legale, primul an de aplicabilitate a noului regulament european a fost unul mai degraba linistit. Companiile care au urmat un proces de analiza si conformare s-au bucurat de un moment de pauza, iar cele care nu au realizat acest proces nu au vazut niciun efect imediat al noilor prevederi legale si au considerat, poate, ca activitatea lor nu va fi afectata. Recentele sanctiuni aplicate ne arata, insa, ca autoritatile nationale au folosit aceasta perioada pentru a-si consolida aparatul de control si pentru a realiza primele investigatii.

Citește mai departe...

Sondaj EY Romania: Cadrul legislativ lacunar - principala provocare intampinata de contribuabilii romani in indeplinirea obligatiilor catre Fondul pentru Mediu

Identificarea tuturor contributiilor fiscale catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) reprezinta in continuare o problema majora in randul companiilor, desi prevederile privind aceste taxe si contributii sunt in vigoare inca din anul 2005, conform unui sondaj EY Romania derulat in luna iunie 2019.  

Sondajul a avut ca scop masurarea impactului ultimelor modificari legislative asupra mediului de afaceri romanesc, cu referire specifica la contributiile si taxele catre Fondul pentru Mediu si asteptarile contribuabililor in relatia cu autoritatile competente.

Citește mai departe...

Proiectul de amnistie fiscala: o solutie de moment?

Proiectul de amnistie si restructurare a datoriilor fiscale poate starni controverse, insa este important sa observam situatia de ansamblu din Romania.

La finalul anului 2018 existau datorii fiscale restante de aproximativ 30 mld lei. Dintre acestea, doar aproximativ 0,5 mld lei au fost stinse in primele 4 luni ale anului 2019, ceea ce indica o dificultate in colectarea acestor creante fiscale de catre stat prin metodele consacrate. O serie de tari din Uniunea Europeana au apelat la programe de amnistie similare in ultimii ani (e.g. Belgia, Italia, Germania, Grecia, Italia, Spania), dar si tari precum Australia, Canada si Statele Unite ale Americii, pentru a atrage la buget creantele fiscale greu de colectat prin alte mijloace. Romania a apelat, de asemenea, in trecut la programe de amnistie, unele dintre acestea presupunand indeplinirea unor cerinte complexe.

Citește mai departe...

Studiu PwC: Deficitul de angajati calificati le genereaza pierderi totale de peste 7 miliarde euro companiilor antreprenoriale din Romania

Peste jumatate dintre antreprenorii romani (52%) spun ca lipsa personalului calificat le genereaza pierderi financiare, care, estimate pentru intreaga economie,  ajung la 7,1 miliarde euro, releva studiul PwC European Private Business Survey. Majoritatea antreprenorilor se confrunta cu lipsa candidatilor mai ales atunci cand vor sa recruteze tehnicieni, personal administrativ sau experti in vanzari.

Citește mai departe...

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.