Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 55 vizitatori și nici un membru online

Compania Facebook a fost sanctionata in Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor cu privire la caracterul gratuit al serviciilor sale

Pe 6 decembrie 2019 autoritatea de concurenta din Ungaria a aplicat Facebook Ireland Ltd (”Facebook”) o amenda de 3,6 milioane Euro pentru incalcarea legii concurentei, asa cum rezulta de pe site-ul oficial al autoritatii. Motivarea deciziei este aceea ca desi este adevarat ca utilizatorii nu trebuie sa plateasca pentru a folosi serviciile Facebook, prin activitatea lor si prin folosirea datelor lor de catre Facebook, consumatorii aduc un castig material societatii, astfel ca, indirect, acestia platesc pentru serviciile folosite. Asadar, prezentarea serviciilor drept gratuite este apta sa induca in eroare consumatorii prin lipsa unei transparente totale a modului de operare.

Autoritatea din Ungaria a constatat totodata ca mesajele ”gratis la conectare” si ”gratis si mereu va fi” afisate pe pagina principala Facebook distrag atentia consumatorilor de la faptul ca indirect acestia platesc pentru utilizarea serviciilor Facebook prin transmiterea datelor lor personale.

In individualizarea amenzii, s-a observat ca desi faptele Facebook s-au derulat pe o perioada indelungata de timp (respectiv intre 2010 si 23 octombrie 2019), in urma presiunilor exercitate de Comisia Europeana, Facebook si-a modificat la nivel global atat termenii si conditiile, precum si sloganul ce apareau pe pagina principala referitor la gratuitatea serviciilor.

In acest sens, potrivit termenilor si conditiilor actuale regasite pe site-ul acestora, Facebook mentioneaza ca ”[N]u va taxam pentru utilizarea Facebook sau a celorlalte produse si servicii care fac obiectul acestor Conditii. In schimb, companiile si organizatiile ne platesc pentru a va afisa reclame pentru produsele si serviciile lor.”

O decizie similara a fost luata anul trecut si in Italia, amenda primita de Facebook atunci fiind de 10 milioane Euro, pentru incalcarea mai multor dispozitii din Codul Consumatorului din Italia. Autoritatea a constatat, intr-un mod similar celei ungare, ca prin faptele Facebook, utilizatorii au fost indusi in eroare sa acceseze platforma. Acestia au fost informati in prima faza ca serviciile sunt gratis, fara ca Facebook sa informeze totodata asupra scopurilor sale comerciale, in sensul in care utilizarea datelor de catre Facebook nu este realizata exclusiv pentru a conecta utilizatorii, ci si pentru a promova activitati de publicitate unui public tinta – activitate ce aduce un castig material companiei Facebook.

Ce inseamna pentru piata din Romania aceaste decizii? Preconizam un dublu efect: i) unul pozitiv – cresterea masurilor de preventie din partea marilor platforme care utilizeaza sau administreaza date ale consumatorilor – aceasta genereaza un efect benefic al transparentizarii activitatilor platformelor si de simplificare a limbajului utilizat in clauzele de furnizare a serviciilor si ii) un efect de control din partea autoritatilor romane pentru a verifica in ce mod platformele (precum Facebook) au practici apte sa induca in eroare consumatorii sau, la extrem, daca prin modul in care utilizeaza datele acestea abuzeaza in vreun fel de pozitia pe care o au pe piata.

Autori: Catalin Suliman (partener), Loredana Cristea (associate)

Catalog

AFCAR 2023 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audit Gold Diana Filip logo portal

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

Ensight logo 23

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 

TUV logo 20

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.