Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 9 vizitatori și nici un membru online

Serviciile profesionale, intre expertiza si leadership

In 2008, atunci cand criza financiara s-a rostogolit peste economia mondiala, companiile de servicii profesionale au resimtit disconfortul schimbarilor antrenate de acest tsunami. Multe dintre aceste companii au inregistrat o scadere de pana la 40% a veniturilor.

Un raport realizat atunci de Financial Times identifica o serie de probleme ale companiilor din industria de servicii profesionale si ce anume doresc clientii cand apeleaza la serviciilor acestora. Raportul se incheia cu o concluzie necrutatoare: „In timp ce 51% dintre consultanti considera ca ofera valoare prin serviciile lor, doar 2% dintre clienti cred acest lucru”.

Asadar ce e de facut? Mesterim realitatea operationala sau operam o schimbare strategica?

Criza a schimbat regulile jocului

De cele mai multe ori, atunci cand companiile au fost confruntate cu crize, ca sa-si mentina profitabilitatea pe termen scurt, au redus bugetele alocate pentru marketing, training sau chiar fondul de salarii. Numai ca astfel de masuri afecteaza compania in mod direct, iar performanta acesteia scade pe masura ce sunt facute restructurari la scala mare.

Dupa criza, clientii tot mai educati in accesarea de servicii de consultanta au reechilibrat balanta de putere cu furnizorii, punand presiune pe calitate si pe pret. Expertiza s-a ieftinit pe masura ce era oferita de tot mai multi consultanti. Daca inainte de criza era vizibil un oarecare sedentarism al companiilor de servicii profesionale, astazi fitness-ul de business este obligatoriu. Cele care vor fi lideri in acest domeniu peste 10 sau 20 de ani vor fi cele suficient de curajoase sa-si dea seama ca, pentru a reusi, au nevoie de schimbare.

Afectate de consecintele crizei financiare, unele companii de servicii profesionale s-au repozitionat pentru urmatorii 5-10 ani, nu doar pentru urmatoarea perioada de raportare. In acelasi timp, au existat companii din acest domeniu care ”au schimbat doar hubloul de pe Titanic”. Companiile care nu au facut nimic pentru a realiza schimbarile necesare, trebuie sa-si revizuiasca modelul de afaceri, structura operationala, sistemul de recompensare, procesele si managementul angajatilor.

Conflictul bun dintre strategic si operational

De multe ori companiile sunt conduse de oameni cu o mentalitate operationala si prea putin strategica. Satisfactia lor la locul de munca rezulta din centrarea pe eficienta si practicarea repetitiva a ceea ce stiu deja. De aceea la nivelul conducerii companiilor se impune o suprastructura cu un rol strategic. Deseori companiile sunt ghidate de decizii operationale luate de oameni cu titulaturi exotice. Cu toate acestea o titulatura nu inseamna ca detinatorul este si lider. In acest plan de analiza, comportamentul este mai edificator.

”Operationalul” ar trebui sa sustina ”strategicul”, nu sa ”ii ia fata”. Echipa de conducere strategica, de multe ori top managementul, este responsabila de dezvoltarea strategiei, de transpunerea viziunii in obiective si de realizarea strategiei respective. Aceasta este echipa care conduce organizatia deoarece toate deciziile luate trebuie sa se alinieze la strategie si viziune. Daca se schimba circumstantele, atunci viziunea si strategia trebuie sa se schimbe inainte de a se face schimbari operationale. Exista o tensiune benefica intre cele trei strategii: de operare, de client si de produs.
Echipa de conducere operationala, de multe ori middle managementul companiilor, ar trebui sa fie responsabila pentru asigurarea modului in care operatiunile sprijina si realizeaza strategia. De exemplu, seful departamentului IT trebuie sa se asigure ca toate tehnologiile achizitionate sprijina strategia centrata pe client si de excelenta operationala a companiei. Liderul departamentului de resurse umane trebuie sa fie responsabil pentru implementarea KPI-urilor care ghideaza comportamentele centrate pe client, managementul cunoasterii si excelenta operationala.

Mentalitatea liderilor conteaza

In mod consacrat, companiile de servicii profesionale promoveaza imaginea expertizei in diverse domenii. Acestea recruteaza absolventi de top cu diverse specializari, ii pregatesc ca sa-si aprofundeze domeniul de expertiza si ii recompenseaza si promoveaza pe cei mai buni experti.

Din pacate aptitudinile unui astfel de expert de putine ori se conciliaza cu cele ale unui lider vizionar. Doar expertiza nu este suficienta si cere sa fie complementata de atribute strans legate de strategie precum: capacitatea de a construi incredere cu toti factorii implicati la nivel economic, capacitatea de a ghida clientii si factorii guvernamentali in deciziile lor, capacitatea intelectuala de a genera noi idei, metodologii, servicii sau disciplina de a stabili obiective si de a adresa neperformanta.

In loc de concluzie

Cinci soluti pentru dezvoltarea atributelor relevante ca un expert sa devina lider in industria serviciilor profesionale:
1. Redefinirea criteriilor de recrutare pentru centrarea pe valori, nu doar pe competente
2. Reanalizarea indicatorilor de performanta pentru recompensare si promovare
3. Reconsiderarea aptitudinilor care sunt antrenate si atitudinilor care sunt recompensate
4. Adoptarea tehnologiei relevante care masoara si previzioneaza performanta talentelor
5. Redesign-ul structurii organizationale, alocarea oamenilor/responsabilitatilor conform noii viziuni

Autor: Alina Fanita (foto), CEO, PKF Finconta

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.