Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 33 vizitatori și nici un membru online

Ce presupune adoptarea rapida si corecta a transformarii digitale in domeniul bancar

Nu trebuie sa analizam prea detaliat activitatea bancilor din Romania pentru a remarca faptul ca, fara exceptii, toate planuiesc sau deja au in derulare proiecte de transformare digitala. Digitalizarea si valorificarea analizelor de date se afla pe agenda fiecarui comitet executiv. Practica EY, sustinuta si de studii independente, confirma ca proiectele reusite de transformare digitala duc la obtinerea de rezultate semnificativ mai bune.

Un bun exemplu in acest sens il constituie proiectele de automatizare a proceselor prin robotizare (RPA) implementate pentru clientii nostri, care au contribuit la reducerea in medie cu 50% a timpului necesar pentru realizarea proceselor; alt efect generat de digitizare este standardizarea proceselor, care vine la pachet cu rafinarea si structurarea datelor si, de asemenea, reducerea timpului de reactie la solicitarile primite de la clienti, ceea ce a avut ca rezultat o imbunatatire a experientei clientilor.

Un alt exemplu este reducerea duratei ciclurilor de prelucrare a dosarelor de cerere de credite si de acordare de credite cu pana la 50%, prin implementarea unui instrument de Business Process Management (BPM) dedicat proceselor de acordare de credite ale bancii, impreuna cu implementarea unei solutii analitice pentru procese si definire a indicilor cheie de performanta.

In pofida rezultatelor obtinute de bancile locale si internationale care au adoptat si implementat devreme tehnologii digitale, pe piata romaneasca proiectele ambitioase de transformare sunt putine, iar valoarea realizata este sub cea promisa, deoarece initiativele digitale nu sunt coordonate, ceea ce impiedica bancile sa obtina beneficii semnificative.

In opinia noastra, exista patru pasi fundamentali pe care fiecare banca trebuie sa ii faca pentru a beneficia de valoarea deplina a proiectelor digitale:

1. Definirea conceptului de digital si a obiectivelor de digitalizare pentru fiecare banca
Transformarea digitala este un concept vast si, de multe ori, implementat partial, deoarece este interpretat diferit, in cadrul aceleiasi organizatii, de fiecare individ in functie de rolul, senioritatea si de obiectivele vizate. Am intalnit bancheri care definesc digitalul intr-un spectru foarte larg: imbunatatirea experientei clientilor, modernizarea aplicatiei de servicii bancare pe mobil, interactiunea cu clientii lor prin intermediul platformelor de socializare, conceperea de roboti pentru interactiunea cu clientii si implementarea unui model pentru validarea conceptului Blockchain.

Noi sugeram o abordare care incepe prin intelegerea a ceea ce isi doresc clientii actuali (si cei potentiali), singura cale viabila pe care bancile ar trebui sa o adopte in procesul transformarii digitale. Aceasta presupune conceperea impreuna cu clientii a experientei pe care banca doreste sa o ofere. Fara o foaie de parcurs clar definita, bancile risca sa aloce bugete insuficiente, sa dedice resurse mai putine pentru implementare sau chiar sa amane implementarea anumitor activitati.

Abordarea bazata pe gandirea-design (Design Thinking) ar trebui aplicata intregii experiente a clientului, de la familiarizare si achizitie, la realizare si asistenta, urmata apoi de o abordare analitica care sa amplifice si mai mult experientele pozitive si sa atenueze punctele nevralgice.

2. Ignorarea normelor permitand operatiunilor sa functioneze la viteze diferite
Stim deja ca unii clienti nu sunt niciodata multumiti, iar experientele zilnice pe care le au cu Uber, Amazon sau Netflix sunt imediat replicate in asteptarile pe care le au fata de interactiunea cu banca. Viteza schimbarii operatiunilor „front-office” este fara precedent si, in mod cert, mai mare decat cea a operatiunilor „middle-office” si „back-office”. Pentru a permite unor divizii atat de diferite sa evolueze si sa colaboreze armonios este necesara o regandire a principiilor, procedurilor si proceselor de operare, care sa le permita sa devina mai flexibile.

De exemplu, o banca a decis sa realizeze o segmentare a clientilor si o analiza a valorii pentru a identifica clientii potentiali cei mai profitabili si sa ii vizeze prin campanii de vanzare incrucisata si de vanzare a unor produse suplimentare. Desi ideea era inovatoare, procesul de achizitie a urmat calea traditionala, intarziind implementarea si dand timp competitorilor sa vina cu solutii similare.

3. Angajarea, pastrarea, pregatirea si colaborarea cu persoane cu competente in materie de tehnologie
Razboiul pentru atragerea talentelor s-a intensificat, deoarece tehnologia castiga un rol predominant, iar clientii devin mai exigenti. Momentan, bancile reprezinta o optiune mai putin atractiva pentru talentele din domeniul tehnologiei, iar pentru a schimba aceasta perceptie, trebuie continuate investitiile in inovatie, precum integrarea produselor Fintech, sustinerea de evenimente de tip „hackathon”, implementarea de modele de validare pentru tehnologii emergente, precum Blockchain sau cripto-monede sau concentrarea asupra rezolvarii cerintelor de experienta imbunatatita a clientului.

4. Sprijinirea digitalului este o responsabilitate a organizatiei, nu doar a anumitor persoane
Digitalizarea provoaca perturbari la nivelul tuturor departamentelor, drept urmare, toti angajatii au responsabilitatea participarii la o transformare de succes. Un director pentru digitalizare, cu o echipa redusa, va avea un impact limitat asupra organizatiei, daca nu este sprijinit de directorii liniilor de business si de functiile suport.

Ca in multe transformari fundamentale, ele trebuie sprijinite de CEO, care trebuie sa se implice si sa promoveze in mod activ strategia si comunicarea la nivel de companie. Sefii departamentelor de marketing si vanzari ar trebui sa poarte responsabilitatea intelegerii si conceperii modalitatilor de atragere a clientilor vizati, iar alte departamente, precum operatiunile si analizele de date ar trebui sa se concentreze asupra responsabilitatilor de modernizare a sistemelor existente, flexibilizarea operatiunilor si rafinarea si structurarea datelor, pentru a permite crearea unei baze solide pe care sa se construiasca interactiuni rapide cu clientul.

IT-ul va trebui sa se transforme dintr-un prestator de servicii intr-un factor de promovare a inovatiei, cu sarcina dificila de a transforma sistemele existente intr-o arhitectura de micro servicii, capabila sa identifice, sa transforme, sa realizeze, sa integreze si sa dimensioneze, rapid si fara investitii sau schimbari majore, noi departamente sau produse.

Cursa a inceput cu cativa ani in urma, iar bancile care au inceput sa inoveze deja castiga cote de piata si ponderi mai mari in portofoliul lor de produse. O concluzie care se impune in mod clar: pentru banci, a nu face nimic este o cale sigura spre disparitie, deoarece clientii nu iarta, iar actuala plasa de siguranta oferita de reglementari va disparea in curand, odata cu maturizarea tehnologiilor.

Autor: Cristian Carstoiu (foto), Partener in cadrul Departamentului de Asistenta in Afaceri, EY Romania

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.