Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 29 vizitatori și nici un membru online

9 puncte esentiale in comunicarea proiectelor de CSR

Conform studiului Dinamica domeniului de CSR in Romania, realizat in anul 2018 de CSRMedia.ro in colaborare cu firma de consultanta Valoria, 78% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea sociala ca implicare in comunitate, 63% o considera ca fiind o strategie sustenabila de afaceri, iar tot 63% o vad centrata pe etica in afaceri.

Consiliul Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabila defineste responsabilitatea sociala corporativa (CSR) drept "angajamentul continuu al companiilor de a se comporta etic si de a contribui la dezvoltarea economica, imbunatatind in acelasi timp calitatea vietii angajatilor si a familiilor acestora, precum si a comunitatii locale si a societatii in general".

De ce fac CSR companiile din Romania?

Prin proiectele si programele de CSR, companiile isi propun sa aiba un impact pozitiv asupra oamenilor, comunitatilor si ecosistemelor care sunt impactate de activitatile companiei. Este un principiu pe care brandurile il adopta pe baza voluntara, dar devine din ce in ce mai mult o obligatie morala pentru a satisface nevoile partilor interesate.

In Romania, acelasi studiu arata ca 57% dintre companii se implica in CSR deoarece face parte din strategia lor de relatii publice, 48% deoarece aceste actiuni le aduc recunoastere si vizibilitate, 51% pentru ca face parte din strategia lor de sustenabilitate, iar 34% pentru ca faciliteaza dezvoltarea brandului de angajator. Iata de ce 63% dintre companii spun ca departamentul de PR si Marketing este cel care are linia de buget pentru CSR.

Implementarea proiectelor de CSR in Romania

Implementarea responsabilitatii sociale corporative poate influenta pozitiv performantele afacerii, de la reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei, la cresterea calitatii produselor. Dar o strategie de CSR bine gandita si implementata poate imbunatati notorietatea brandului si loialitatea clientilor. Pentru aceasta este necesara elaborarea unui plan bine structurat de comunicare interna si externa a initiativelor de CSR.

In Romania, 81% dintre companiile care fac CSR comunica despre proiectele lor prin comunicate de presa, 84% prin social media, iar 78% prin website-ul companiei. Este evidenta concentrarea pe comunicarea externa, deoarece 29% dintre companii considera clientii ca fiind cea mai importanta arie pentru evaluarea impactului activitatii de CSR si numai 10% angajatii.

Comunicarea proiectelor de CSR in Romania

Cele mai importante aspecte pe care ar trebui sa se concentreze companiile in structurarea strategiei de comunicare a proiectelor de CSR sunt urmatoarele:

1. Definiti-va mesajul central al comunicarii de CSR si declinati-l coerent in comunicarea interna si externa.
2. Aveti grija ca mesajul central sa fie relevant pentru domeniile in care compania face proiectele de CSR (social, educatie, mediu), ca sa nu se creeze disonante.
3. Implicati angajatii in generarea continutului de comunicare interna a proiectelor de CSR.
4. Stabiliti care sunt elemente de comunicare interna si externa pentru fiecare etapa a proiectului (pregatire, aprobare, planificare, lansare, derulare, etape principale de monitorizare si masurare, inchidere si celebrare).
5. Colaborati cu o agentie de publicitate pentru realizarea materialelor de comunicare (text, imagini, video, etc) pentru a avea concepte, puternice, de impact.
6. De asemenea, colaborati cu o agentie pentru diseminarea materialelor de comunicare in mass media sau pe platformele de social media, pentru a avea reach-ul scontat la toate publicurile tinta.
7. Masurati si comunicati evolutia rezultatelor pe masura derularii proiectelor de CSR, mai ales in interiorul companiei, pentru implicarea angajatilor si construirea mentalitatii de CSR.
8. Stabiliti mecanisme de feedback prin care sa puteti avea reactia echipei de proiect, a colegilor din companie, a altor categorii de publicuri relevante din interiorul si exteriorul firmei, in timp real.
9. Faceti posibil pentru colegi transformarea formala sau informala in evanghelisti (advocates) ai proiectelor de CSR ale companiei pe retelele de social media.

In loc de concluzie

Din ce in ce mai multe branduri includ responsabilitatea sociala corporativa in strategia lor de marketing sau chiar in activitatii lor principale, atunci cand implica nu doar o perspectiva corporativa bazata pe obiectivele economice, dar si impactul asupra mediului, a oamenilor si a comunitatilor.

In mare parte sub presiunea consumatorilor din ce in ce mai informati, companiile inteleg ca nu functioneaza intr-un spatiu economic izolat, ci ca activitatea lor are un impact major asupra mediului si a bunastarii sociale. De aceea este important ca proiectele de CSR sa fie comunicate coerent si relevant catre toate categoriile de parti interesate (stakeholderi) din interiorul si exteriorul companiei.

Autor: Angela Calina (foto), Director Executiv Mind Shop

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.